English Below – TOKYO STORM “Alien Radio Station” 2024 (Out 1June) Review


La banda inglesa TOKYO STORM proceden del West Midland. Practican un Melodic Hard Rock clásico pero ágil, pragmático pero ambicioso, con aspiraciones más que fundadas para superar las medianías y alcanzar el reconocimiento general en las saturadas cumbres del HARD ROCK MELÓDICO. La competente y clásica voz del nuevo Frontman Darren Collings, es como una optimista apuesta combinada entre unos Bruce Dickinson y Bif Byford desplazados al lado Melódico del HeavyRock, y unos Gary Barden y Graham Bonnet imponiéndose en las líneas vocales típicamente inglesas del Hard Rock Europeo. La tripleta instrumental dentro del cuarteto se reparte entre el Axeman Joe Bartnicki, el Bassman Jason Edwards y el Stickman Bob Peach.

Su primer CD, “Optimistic state of mind” del 2.020, aparece en su website como sold out. El día 1 de Junio salió publicado este segundo álbum, “ALIEN RADIO STATION”, que comienza con el tema título y un sonido sobrio y melódico similar al álbum “Destiny” de los Saxon más sofisticados. Continúan en “Beyond the moon” con esa inspiración a lo Byford en voces adorables y cierta sensación de Rock poderoso pero pausado, dinámico por naturaleza pero sin precipitaciones, con todos los instrumentos muy marcados y espaciados, ofreciendo una sensación de calidad y control muy bien ejecutada. Pueden trasladar en “Untamed night” una vibración musical muy AOR en consonancia con grupos como Strangeways, Moritz o Atlantic. En “City of broken souls” lo crean de maravilla el Melodic Rock a medio tiempo sosegado en plan Phenomena pero con el nervio vocal de Ian Gillan o Phil Moog , con la exquisita guitarra de Rock&Blues a lo Gary Moore y los asiduos teclados de AOR convencional.

La precisión en sección rítmica, los solos de guitarra maravillosos y la línea musical a seguir es sencilla, creando un magnetismo excepcional con sus canciones. Ocurre constantemente y en “Dystopia” lo vuelven a llevar a cabo con una facilidad asombrosa. Golpean más fuerte en la rotunda “Pool of splendour” y como single ha sido un acierto total. Con un comienzo muy bien adornado abre la lenta y suculenta “Turn your head around”, se muestran tiernos en un Pop Rock de fantasía, Sinfónico y denso, como aquellas bellas canciones desérticas y sedientas de Asia. También lo bordan en el Hard Rock de “Midnight sky” con una guitarra que deseas escuchar en todo su proceder.

Las canciones parecen muy calculadas y simétricas, todo está grabado con paciencia resolutiva e interpretado de modo muy atrayente. No necesitan ser virtuosos ni espectaculares porque son Músicos con calidad, muy efectivos y muy, muy, muy….muy ingleses. “Cry on my shoulder” mantiene el estilo definido, equilibrado y casi matemático de su geométrica propuesta de Rock y Melodía Clásica. Terminan en “On the edge” desvelando los secretos del CLASSIC ROCK Territorial ligándolo con el HARD AOR Intercontinental. Un gran final maravilloso, con una de las mejores composiciones para este álbum de sonoridad entrañable y recomendable.

Un recuerdo a placer sudoroso me sobreviene escuchando a TOKYO STORM, un revival revitalizador con efectos regresivos a unos años de fantástico HARD ROCK, CLASSIC ROCK y AOR británico. Una banda nueva para añadir a la parrilla de lujosos grupos británicos como los Bad Company, Whitesnake, Saxon, Magnum, Thin Lizzy, FM, Asia, UFO, MSG, Praying Mantis, After Hours, Shy, GTS, Sergeant, Dare, Ten, Forcefield, Bite the Bullet, Atlantic, Heartland, Virginia Wolf, Airrace, Pulse, Lionheart, Lionsheart, Moritz, Stratus, Strangeways, Samson, Statetrooper, Grand Prix, Export, etc, etc, etc, etc……

82%

Manuel Campos Ruíz.

ENGLISH:

The English band TOKYO STORM come from the West Midlands. They practice a classic but agile Melodic Hard Rock, pragmatic but ambitious, with more than well-founded aspirations to overcome the mediocre and achieve general recognition in the saturated summits of MELODIC HARD ROCK. The competent and classic voice of the new Frontman Darren Collings is like an optimistic combined bet between Bruce Dickinson and Bif Byford displaced to the Melodic side of HeavyRock, and Gary Barden and Graham Bonnet imposing themselves on the typically English vocal lines of European Hard Rock. The instrumental triplet within the quartet is divided between Axeman Joe Bartnicki, Bassman Jason Edwards and Stickman Bob Peach.

Their first CD, “Optimistic state of mind” from 2020, appears on their website as sold out. On June 1, this second album was released, “ALIEN RADIO STATION”, which begins with the title track and a sober and melodic sound similar to the album “Destiny” by the most sophisticated Saxon. They continue in “Beyond the Moon” with that Byford-style inspiration in adorable voices and a certain sensation of powerful but slow Rock, dynamic by nature but without haste, with all the instruments very marked and spaced, offering a sensation of quality and control very well. executed. In “Untamed night” they can convey a very AOR musical vibration in line with groups like Strangeways, Moritz or Atlantic. In “City of Broken Souls” they wonderfully create calm mid-tempo Melodic Rock in the style of Phenomena but with the vocal nerve of Ian Gillan or Phil Moog, with the exquisite Rock&Blues guitar a la Gary Moore and the assiduous keyboards of conventional AOR .

The precision in the rhythm section, the wonderful guitar solos and the musical line to follow is simple, creating an exceptional magnetism with their songs. It happens constantly and in “Dystopia” they do it again with amazing ease. They hit harder in the resounding “Pool of Splendor” and as a single it has been a total success. With a very well decorated beginning, the slow and succulent “Turn your head around” opens, showing tenderness in a fantasy Pop Rock, Symphonic and dense, like those beautiful desert and thirsty songs from Asia. They also embroider it in the Hard Rock of “Midnight sky” with a guitar that you want to hear in all its proceedings.

The songs seem very calculated and symmetrical, everything is recorded with decisive patience and performed in a very attractive way. They do not need to be virtuoso or spectacular because they are quality Musicians, very effective and very, very, very…very English. “Cry on my shoulder” maintains the defined, balanced and almost mathematical style of its geometric Rock and Classic Melody proposal. They end in “On the edge” revealing the secrets of CLASSIC ROCK Territorial linking it with the HARD AOR Intercontinental. A wonderful finale, with one of the best compositions for this album with an endearing and recommendable sound.

A memory of sweaty pleasure comes to me listening to TOKYO STORM, a revitalizing revival with regressive effects to a few years of fantastic HARD ROCK, CLASSIC ROCK and British AOR. A new band to add to the lineup of luxurious British groups such as Bad Company, Whitesnake, Saxon, Magnum, Thin Lizzy, FM, Asia, UFO, MSG, Praying Mantis, After Hours, Shy, GTS, Sergeant, Dare, Ten, Forcefield, Bite the Bullet, Atlantic, Heartland, Virginia Wolf, Airrace, Pulse, Lionheart, Lionsheart, Moritz, Stratus, Strangeways, Samson, Statetrooper, Grand Prix, Export, etc, etc, etc, etc…

82%

Deja un comentario

Blog de WordPress.com.

Subir ↑